marți, 19 octombrie 2021

Mori, nu mori...

 ... ia d'acia bani de flori. Parafrazai acest catren cu gândul la apocalipsa de dinainte: 

"Vrei să mori,
Dar din lulă bani de flori!
Flori, ca flori, mai pui și iarbă,
Dar din lulă bani de groapă!"

    Sigur, catastrofele asta majore care pândesc din cotloane întunecate să lovească mișelește omenirea taman când e îngenuncheată de vreo vajnică încercare: vulcani, lăcuste, furtuni de nisip saharian, comete, molime, vremea, încălzirea globală, le-am cam bifat pe toate. Europa, damă bătrână și cam stafidită, nu răspunde bine nici la tratamentul de înfrumusețare și întinerire din partea UE, această Ana Aslan a planetei. Baba suferă de acnee senilă: îi mai iese câte-un coș pe ici pe colo, cam ca-n Canare, oftează trupul de damă bătrână și apoi toate bune dacă n-o avea și bufeuri de la prea multă încălzire. Globală.

    America, de colo, cică: hold my beer, uite (link spre știre) ce pot face eu dacă mi se năzare să răsuflu prin Yellowstone... Un ipotetic "dacă", c-așa-i America, fruntașă a întrecerii democrato-republicano-reptiliene, vrea să fie mereu prima, și din coadă dacă se poate.

    La noi, la România, avem o propunere de guvern (link la lista de nume propuse) de mă umflă mahmureala deja, ori eu am consumat doar apă: la un loc Prună, Țoiu și Berea, de-ajung să zic mi-e indiferent pe ce crac o ia... Mai e Năsui și Fălcoi. Cum facem s-adunăm și noi ori un om întreg, că p-ai noștri muritori de rând îi pierdem ori de covrig, ori de alte boli oprite de la a intra în spital [de stat], că privatele au toate ușile larg deschise după triajul de la intrare, și primesc pe oricine contra cost, chit că-i cu CASS achitată la zi, sau măcar de-o cârciumă decentă, bine dotată cu beuturi bețive, că avem țoi, da' n-avem țuică, avem prune n-avem nici compot sau măcar magiun, avem berea da' n-avem halbă?

    Asta-i precis ca-n poezie: "când fu Tache, nu fu Tică, când fu Tică, nu fu Tache, când fu Tache și fu Tică..." lula guvern. Ia vezi, că e urgent, dar abia de mâine, cân', la urgență, ne aliniază dom' președinte și ne scoate la raport, că la produs mergem singuri, zi de zi la muncă. Acuș' ne pălește cu restricții, că prea ne-am luat lumea-n cap și-am încercat să ne vedem de viețile noastre în timp ce ei au frecat giugeaua, bugetul și fondurile de la Coana UE s-au dus pe măsuri ultraeficiente de prevenție a răspândirii covrigului instalând dispensere de dezinfectant prin scări de bloc.

    CASS nu-i ca RCA-ul pentru mașini, sau ca PAD-ul la locuințe? Evident, nu e, așa că d-aia închei cu ce-am început:

"Vrei să mori,
Dar din lulă bani de flori!
Flori, ca flori, mai pui și iarbă,
Dar din lulă bani de groapă!"




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...