joi, 28 aprilie 2011

Iar despre "Românii au talent"

     ProTV a reuşit exact ceea ce şi-a propus: bâlci, circ, dispute aprinse, rating, chiar şi după ce emisiunea s-a sfârşit. Dacă asta se cheamă spectacol... Îl lăsăm pe Măruţă care ar fi zis: «Sunt mulţi imbecili şi cretini care cred că s-au manipulat voturile. Nimeni nu ia în considerare că sute de mii de români l-au votat şi că acest puşti a strâns în 2 zile, 30.000 de fani pe Facebook». Eu aş zice că nu se ştie câţi dintre fanii de pe feisbuc au pus mâna pe telefon să voteze, deci... irelevant.
     Dom'le, îmi place, nu-mi place, a câştigat Ţuţu, şi gata. Felicitări, şi atât. Restul sunt bârfe de culise, invidii, frustrări, lasă-l p’ăla să se bucure de victorie, de premiu, pentru ce atâta vâlvă şi tocşou pe tema asta (la Realitatea)? Tipic... Acu’ dacă trăieşte bine Pro din rating, tre’ să mănânce şi gura la tabloide şi alte canale… TV.
     Şi acum, despre "caz". Andreea Marin, devenită între timp şi Bănică, a consacrat "cazul". Şapte ani, sau cât a ţinut "Surprize", s-a vorbit numai despre cazuri, nu despre oameni: oamenii au fost reduşi la dimensiunea beteşugului, necazului sau neajunsului pe care-l aveau. Nimeni nu-i zicea lui Cutare "Cutare", îi zicea "ăla fără un picior", "aia lu' care i-a ars casa" şamd. "Avem un caz deosebit în emisiune..." Bine, aveau mai multe, toate deosebite; toată ţara asta este plină de cazuri, despre unele auzim, despre foarte multe nu ştim nimic şi punem liniştiţi capul pe pernă. Toată ţara asta este un caz.
     La "Românii au talent" ni s-au datără amănunte despre participanţi, de unde vin, cine sunt, ce cazuri şi necazuri au. Eh, din clipa în care am aflat treburile alea, nu s-a mai pus preţ pe talent, ci pe situaţia ăluia, a devenit un soi de "Surprize", "Dansez...", spectacol de ajutorare. D-aia cred eu că nu a fost votat Alin Stanis: medic stomatolog şi proprietar de patiserie, la ce mai vine el după bani, nu are deja destui? Sau Mihail Alexandru Camarascu: avocat, sau Valentin Luca: barman. Sunt meserii “bănoase”. Aşa funcţionează. Corect era să nu fi ştiut nimic despre ei.
     Ce zicea Tweety ăla micu', de e el în juriu la "Dansez"? O ţinea una şi buna, ca surda pe mormânt:  "trebuie să faci spectacol, mai mult spectacol". Acu' pe bune, ce tre' să facă unu' care cânta în timp ce cântă? Break-dance, să scoată fum pe urechi, iepuri din pălărie, cu tot cu morcov, frunze şi vânător cu puşcă, pălărie şi pană de fazan la pălărie? Şi acum îmi vine în minte Barbra Streisand, sau Leonard Cohen: ce "spectacol" fac ei? Vocea lor e tot ce au de oferit, mai mult de atât nu se poate. Împart cu noi pasiunea, vocea, sufletul lor, şi asta ne-a cucerit... Nu-i suficient ce spectacol a oferit puştiul cu mingea? Ce trebuia să mai facă el, ca să fie şi mai spectaculoasă prestaţia lui? Eu când le-am văzut pe cele două, Natalia şi Aliona Duminică, mamă şi fiică, din Chişinău, m-am gândit imediat la Jasmine de pe la noi. Oare câţi ani o avea obosita şi încercănata Jasmine (sincer, e destul de "ofilită")? Nu încape nici un fel de comparaţie între aceste trei femei. Aşa trebuie să arate, şi să se mişte nişte dansatoare profesioniste. Nu am văzut nimic deplasat, indecent, vulgar în dansul lor, în costumele lor.
     Mi s-a părut stupidă motivaţia Medeei: s-a apucat de dans la bară pentru că a facut gimnastică de performanţă, a avut un accident şi a trebuit să se lase de gimnastică. Sigur că e greu să nu faci asocierea între dansul la bară şi cluburile de noapte, dans la bară şi streaptease şi toate celelalte aspecte... carnale, dar ea zice că-i o formă de artă, un sport. O fi, dar şi micuţa contorsionistă era capabilă, talentată gimnastă. Adică, dacă gimnastica la două bare paralele este probă olimpică, de ce n-ar deveni şi dansul la o singură bară (verticală) probă olimpică? Hm... Sincer, şi mie îmi este greu să pricep de ce nu s-a orientat ea către meseria de antrenor de fitness, să zicem, sau de ce n-a ales trapezul, sau inelele, a ales taman controversata bară. O fi mai puţin bănoasă decât dansul la bară. Julio Iglesias ăl bătrân s-a lăsat de fotbal de performanţă, tot în urma unui accident grav, şi s-a apucat de cântat. Putea să se facă stripper, culturist, nu era nici el de lepădat în tinereţe... În fine… oare ce-ar fi trebuit să facă sportivii de la diverse aparate, discipline la “Românii au talent” ca să atragă nişte sponsorizări pentru disciplinele lor deja olimpice, dar ruşinos de nepopulare (vezi echipa de bob şamd)?
     Deci, ăsta a fost doar un pârlit de şou TV, nu are treabă cu talentul, echitatea etc. Trebuia să fie ceva care să ne ţină în casă cu ochii lipiţi de sticlă alea câteva ore pe cât mai mulţi dintre noi, să ne mai relaxam puţin printre hartane de miel, salate de bef şi sărmăluţe in foi de ştevie… Why so much fuss?

2 comentarii:

  1. Inteleg reactiile tale foarte bine si in mare parte sunt de acord cu tine.
    Ce vroiam eu sa spun, e legat de Medeea. Mie mi-a placut de ea. Normal, nu prea poti sa nu asociezi dansul la bara cu un club de striptease, dar stiu ca e extrem, extrem de greu.. Si e nevoie de foarte multe ore de exercitiu. Eram fascinata intr-un timp de pole dancing, o prietena mai zapacita isi instalase o bara detasabila, rotativa, in casa :)) Si iti dai seama ca era show. Era sa pic in cap de numa` numa`. Si nu sunt chiar straina cu sportul.
    Iar tipa asta chiar era un pachet de muschi...
    Si cea mica era extrem de talentata, dar mai avea foarte mult de lucru.. Poate era emotiva, dar programele ei nu au fost asa spectaculoase.
    Per total, mie mi-a placut show-ul si pana mea, degeaba as comenta daca nu as fi de acord cu ceva, ca nu ar conta.

    Mie personal, Iustin mi s-a parut demn de a castiga. Dar cum nu am votat, nu vad de ce as sari la scandal :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @CrazyStuff - Bine ai venit!

    Pai d'aia ziceam si eu ca daca e sa fie show, sa ramanem doar cu uitatul, nu vad de ce ne-am "implica" votand sau suparandu-ne ca n-a castigat favoritul nostru. Din punctul meu de vedere a fost chiar circ. O adunatura pestrita. Copiii clar nu au avut sanse la premii, chiar nu poti sa pui acea fetita gimnasta sa concureze pentru acelasi premiu cu Medeea, cu dansatoarele profesioniste, cu mai stiu eu ce papusica sexy si talentata... Aveau alte atuuri, iar cine zice ca le-a evaluat doar "talentul"... ala este. Asta a fost nedrept, dupa mine.

    RăspundețiȘtergere

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...