luni, 16 mai 2011

Poveste: curs de calificare profesională (AMOFM)

     Nu ştiu dacă am apucat să spun, dar m-am înscris la un curs de recalificare profesională în cadrul AMOFM, astăzi fiind prima zi… Am ales manichiură/ pedichiură. La cursurile organizate de AMOFM se poate înscrie orice persoană care se află în evidenţa lor (şomer cu indemnizaţie sau fără) şi care îndeplineşte condiţiile de participare, sunt gratuite, se întind pe perioade diferite de timp în funcţie de meseria aleasă, pe perioada cursului se decontează abonament de metrou sau RATB, suma decontată este 30 de lei.        
     Abonamentul pentru metrou trebuie să fie nominal (cartelă de tip vechi, sau chitanţa pentru cei care utilizeaza cardul comun), iar pentru RATB chitanţa aceea de la casa de marcat (se poate face abonament pe o linie, două, sau pe toate liniile, dar suma decontată este aceeaşi, deci în cazul unui abonament pe toate liniile nu veţi primi decât acei 30 de lei). Nu sunt acceptate chitanţele pentru portofelul electronic, sunt acceptate numai abonamentele nominale.Cursul la care m-am înscris (partea de teorie) se ţine într-o sală de la colegiul de pe Viilor…
     Şi acu’, o să vă vorbesc despre colegele mele de curs. Întâlnirea a fost programată pentru ora 13:00, toţi cei înscrişi au fost rugaţi să fie punctuali, ceea ce nu s-a întâmplat, of course… Nici după douăzeci de minute nu se adunase toată grupa. Toţi întârziaţii au fost sunaţi… Ei, grupa este de 27-28 de persoane, aproape jumătate au întârziat. Una nici nu aterizase bine, eu am crezut că visez, dar a şi ieşit la o ţigară… Alta nu vedea, avea miopie, abia şi-a găsit numele pe listă, alta a venit, a semnat prezenţa aia şi a dispărut fără să anunţe… Nu ştiu câte vor practica în final meseria, câte se vor retrage (erau destule nemulţumite de durata cursului, de orar, de soarele de pe cer). S-au înscris numai femei, cu vârste cuprinse între 20 şi 55 de ani, cu diverse calificări, dar care s-au hotărât să înceapă de la zero, cu o altă meserie… Uitându-mă la multe dintre ele, eu nu m-aş da pe mâinile lor nici dacă ar fi singurele manichiuriste din lume: neîngrijite, prost îmbrăcate (vreo două tinerele ar fi putut merge lejer pe centură în căutare de clienţi), unele purtau haine în care nu încăpeau (nici aici nu întelegeţi că mă refer la gabarit, n-au decât să bată quintalul cu cât pot ele, dar când se văd că nu încap, să-şi ia dracului ceva care să le acopere curul şi burta, boschetul de la subţioară, nu să crape pe ele şi nu, nu sunt sexy, sunt dezgustătoare), altele transpirate (le mai şi auzeam că se plâng de căldură, dar plasticele de pe ele nu era răcoroase, mai ales mulate), nespălate, soioase… M-am uitat la mâinile unora, şi nu cred că au idee ce înseamnă spălatul pe mâini, îngrijirea mainilor: unghii rupte, murdare, jupuite, roase, lac plesnit pe unghii, cuticule inflamate, chiar nu le văd profesând vreodată, şi culmea că atunci când am fost încurajate să adresăm întrebările pe care le-am avea referitoare de curs, ele întrebau “da’ şi când ne învăţaţi să punem unghii false”… WTF, este un curs de calificare pentru nivelul I! Honey, învaţă întâi să te speli pe mâini, să-ţi speli pleata, tu nu ştii nici cum trebuie să te prezinţi în faţa unui client şi lasă unghiile false pe mai târziu, când o să înveţi să nu-ţi mai rozi unghiile tale… Oricum, câteva spuneau că  nu intenţionează să participe la toate orele, pentru că n-au timp (bănuiesc că lucrau la negru, ceea ce mi se pare culmea tupeului, să încaseze indemnizaţia aia de şomaj, să beneficieze de toate facilităţile astea în dauna altora care chiar au nevoie de ajutor).
     În fine, cam asta fuse. Să vedem cam cât m-ar costa toate cele necesare, dar cei de la firma care organizează cursul spuneau că pot veni ei cu nişte oferte mai avantajoase decât piaţa. Sper să le ducă mintea pe fetele astea înscrise la curs şi să le cumpărăm toate de la ei, sau măcar cea mai mare parte: mă gândesc şi eu că la o cantitate mai mare se fac si discounturi bunicele… Dar să nu-mi fac speranţe prea mari, pentru că la cum le-am văzut (unele comentau că vor organizatorii să-şi vândă marfa), cu siguranţă vor cumpăra porcării d-alea chinezeşti de le vând unii direct de pe preşuleţ pe trotuare…

6 comentarii:

  1. felicitari pentru primul curs :)
    eu o singura data am fost sa-mi fac manichiura si asta s-a intamplat la nunta. bineinteles ca nu mi-a convenit ce mi-a facut desi a fost un simplu french. pacat ca fetele acelea au venit doar de dragul de a-si pune unghii false. pana la urma e si asta o meserie si ar trebui facuta din placere.
    sa ne mai tii la curent cu ce se intampla :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaa, nu au venit sa-si puna unghii ele, faceau socoteala cati bani ar scoate ele din operatiunea respectiva, ele se vedeau deja incasand, da'n pana mea, la cat de masacrate erau unghiile lor, nu cred ca o sa fie in stare sa faca o manichiura simpla... Aia le ziceau ca vor invata sa-si managerieze afacerea (cand vor lucra pe cont propriu, ele se vedeau deja pe profit). Nici nu cred ca au idee cat costa ustensile, consumabile.

    RăspundețiȘtergere
  3. aaaa... vai de capul lor! eu nu-i inteleg pe oamenii astia care vor sa scoata bani, fara macar sa se gandeasca ce investitie trebuie sa faca mai intai. de parca banu' vine asa cat ai bate din palme. mai trebuie sa si muncesti.

    RăspundețiȘtergere
  4. ps: ai un award la mine :)
    http://anncutzasworld.blogspot.com/2011/05/stylish-blogger-award-liebster-blog.html

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am avut o pauza de o luna intre job-uri si m-am dus la somaj sa vad ce acte imi trebuie sa imi fac dosarul, si cred ca acolo am vazut pe colegele tale de curs :)). Erau niste fete neingrijite si galagioase, le enervau la culme pe functionare care si asa erau foarte crizate. E pacat ca asemenea cursuri nu sunt luate in serios si locurile sunt ocupate aiurea, mai ales ca sunt persoane care chiar vor sa invete.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Butterfly - din ce am vazut zilele astea, sunt foarte putine persoane care sa puna pret pe maniere, igiena. Incredibil, nu? Si la somaj chiar vazui o multime de oameni, din toate colturile orasului, cu diverse pregatiri... Nu zice nimeni ca tre' sa stie sa faca reverente, sau sa fie ca scosi din cutie, da' macar spalati si mai putin galagiosi... decat sa stau intre o adunatura de femei, mai bine stau intr-un card de gaste, si sigur e mai liniste. Sunt momente la curs cand abia o aud p-aia de vorbeste de la atata forfota si hlizeli.

    RăspundețiȘtergere

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...