sâmbătă, 20 august 2011

Şi… m-am întors

     Am fost într-o scurtă vacanţă, câteva zile, la Marea Neagră, şi, deşi n-am mai ajuns pe la bulgari, mi-a plăcut tare mult şi la noi. Vremea frumoasă, mâncare proaspătă şi gustoasă, plaja mult mai curată decât în anii trecuţi, apa limpede, curată, nu erau alge şi alte meduze… Sigur că acum câţiva ani am spus că prost o fi ăla care mai merge la noi la mare, dar anul ăsta mi-am schimbat părerea: am găsit plaja mai curată, n-am mai fost bombardată [chiar] din toate direcţiile cu castraveţi muraţi, porumbi fierţi, copţi, pârliţi şi alte minuni. Bine, dacă ar fi să cârcotesc, aş avea o listă de reproşuri, dar anul ăsta sunt zen şi nu vreau să-mi stric metabolismul… Sigur că este loc de mult mai bine, dar eu sunt mulţumită pentru că o schimbare se vede. Coşuri pentru gunoi erau pe plajă, dar cam răruţe, cam micuţe, şi pentru că erau golite numai seara, se adunau muşuroaie de pet-uri şi alte resturi pe lângă coşuri.
     Ah, şi să nu uit: pe plajă erau unii negri-negri-negri, unii albi-albi-albi şi unii roşii ca racii fierţi. Chiar nu înteleg de ce ai sta să te prăjeşti din prima zi în care ai aterizat la mare, şi apoi să suferi tot restul şederii tale acolo de usturimi, mâncărimi şi insolaţie. Am văzut o mulţime de oameni, cu tot cu puradeii lor, arşi, plini de băşici. Cu ce credeţi că se tratau? Cu apă de mare extern… şi bere cu puţişoare d-alea de peştişori prăjiţi, intern. Smart. 
     Nu am stat la hotel (încă trăiesc cu convingerea că dacă aş fi stat la hotel mi-aş fi stricat vacanţa), am închiriat o cameră într-o căsuţă la curte, însă pentru cine doreşte, el (1), vă găseşte cazare ;)


1

     Despre drumul dus-întors n-am să povestesc acum prea multe, pentru că mi-a lăsat un gust amar. Foarte mulţi isteţi făcuţi cu covrigul în braţe, cu depăşiri neinspirate, maşini mult prea bune pentru cât de haotic conduceau tâmpiţii, Politia Rutieră care cică ajută la decongestionarea traficului deviind circulaţia către nişte coclauri pe care nici mama tuturor sateliţilor nu i-a cercetat… În fine, fuse şi se duse.

     Oraşul (Eforie N) a fost foarte aglomerat, cel puţin zona apropiată plajei şi drumurile de acces către plajă: o forfotă continuă şi un du-te vino neîntrerupt, străduţele foarte aglomerate, în parte datorită tarabelor cu suveniruri, haine, jucării şi alte mărunţişuri (cu greu am găsit nişte suveniruri pentru cei de acasă, care să nu fi fost plastice, ipsosuri sau alte bazaconii care să nu se găsească şi în Bucureşti). N-am avut timp să bâtui prin tot oraşul, deşi mi-aş fi dorit, dar la cele câteva supermarketuri prin care am trecut, preţurile erau uşor mai săltate decât în Bucureşti. Am observat că în apropierea plajei fructele cam “trăgeau” la cântar, drept care dacă am vrut fructe, am cumpărat din piaţă, unde erau şi proaspete, dar şi negustorii cinstiţi, politicoşi, amabili.



2 comentarii:

  1. Ma bucur ca ai avut o vacanta placuta, eu am fost la sfarsitul lui iunie in Neptun si nu mi-a placut deloc. In Eforie Nord ma duc sa fac plaja la nudisti (imbracata :P) pentru ca este mult mai liber, urasc aglomeratia si agitatia de pe plaja si la Eforie Nord ma enerveaza ca vine umbra dupa amiaza :D.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am fost la costinesti tabara parca era si stiu ca a fost foarte frumos + ca ne-a luat de la gara proprietarul vilei la care am stat.si aveam voie la orice inclusiv bucataria.sa ne facem ce vrem de mancare inafara de supe ciorbe si samd.

    RăspundețiȘtergere

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...