marți, 2 iulie 2013

Unghii

     Cu multa vreme in urma m-am laudat p-aci ca am cumparat niste minuni de la Flormar, o solutie pentru cuticule si un lac 4 in 1 (baza pentru unghii, previne exfolierea bla bla). Le-am folosit eu mult si bine si fara rezultate notabile, dar am perseverat in ideea ca la un moment dat se va vedea ceva... Ei bine, produsele s-au epuizat de ceva vreme, intre timp am incercat si altele, si uite asa a venit vremea sa-mi povestesc ispravile.

     Solutia pentru cuticule de la Flormar nu a facut minuni, as spune eu ca in cazul meu a facut nimic, am terminat flaconul de multa vreme: cuticula era la fel de lunga si de lata, doar ca ceva mai inmuiata (oarecum sticloasa, transparenta), parea ca nu e, dar tot se intindea pe juma' unghie. Daca uitam sa aplic solutia pe cuticule, acestea deveneau foarte vizibile, foarte uscate, daca imi spalam mainile, cuticulele mele erau la fel de inestetice... Ma rog, am folosit flaconul pana la epuizare, nu de alta, dar tot am dat banii pe el...
    4 in 1 a fost relativ ok (un fel de lac pentru unghii si tratament si base coat), l-am folosit ca base-coat/ lac  pana la epuizare, dar n-am remarcat efectele tamaduitoare asupra unghiilor mele moi si casante. M-a ajutat in masura in care folosind oje cu pigmenti puternici, am reusit sa nu-mi patez/ ingalbenesc unghiile, plus ca o perioada buna de timp nu am mai folosit oje... daca-l purtam pe unghii, pana-n seara se curata singur, asta in conditiile in care la job nu fac decat sa frec tastatura si hartoage, nu cine stie ce lucru manual solicitant. Un singur strat era prea putin, mai multe straturi: crapa singur si sarea de pe unghii [asta poate si din cauza ca unghiile mele erau prea moi, lacul de unghii rigid, si iaca de ce sarea ca smaltul de pe tingiri].

     Ei bine, pentru mine combinatia castigatoare a fost [si este] urmatoarea:
  • de la Oriflame: Nail Food (10 lei sau mai mult);

Si acu' o sa zic cate-o vorba (sau mai multe) despre fiecare in parte:
  • Farmecul face farmece: celulele "moarte" se pot elimina foarte usor urmand instructiunile lor [asta nu inseamna ca o sa dispara definitiv cuticula, doar ca dispare surplusul]. Eu am abuzat putin, si am folosit produsul de doua ori pe saptamana, apoi o singura data pe saptamana (cf recomandarii de pe ambalaj), am lasat sa actioneze minutul cu pricina, dupa care am urmat pasii indicati [cuticula impinsa etc etc, gasiti indicatiile si pe site]; sunt mai mult decat multumita, ocazie cu care am renuntat si la unguentul cu uree de la Tiss: este mult prea slab comparativ cu minunea asta de la Farmec ale carei efecte au fost vizibile de la prima aplicare;
  • Mira - hidrateaza ce-a ramas din cuticule, nu mai au aspectul ala de pielite jumulite, uscate, unghiile au un contur frumos si naturel; si pe acesta l-am folosit intial zilnic, apoi cand mi-am amintit de el, dar avand tubul acel aplicator, l-am putut folosi fara riscul de-a naclai tot ce ating, l-am aplicat si pe unghiile lacuite, numai peste cuticula si l-am lasat acolo sa-si vada de treaba;
  • Hrana pentru unghii de la Oriflame - asta chiar a facut minuni pentru mine: daca pana acum cateva saptamani aveam unghiile taiate frumos aproape din carne, acu' am si eu unghii pe care pot sa le pictez dupa cum am chef si ma laud cu vreo trei milimetri de parte libera peste buricul destului, ceea ce e mare lucru pentru mine... Intial l-am folosit pe toata suprafata unghiei (in perioada in care m-am ferit de lacuri si oje), apoi numai la baza unghiei atunci cand am purtat lac de unghii, si chiar sunt foarte incantata de rezultat. am scurtat unghiile doar pentru a obtine o anumita forma, in nici un caz pentru ca s-au spart/ rupt/ exfoliat.
     Am inceput "tratamentul" cu Nail Food, folosit zilnic, si ori de cate ori ma impiedicam de el: il port in geanta si l-am folosit oricand am avut ocazia (in drum spre job [e autobuzul aproape gol, nu ma vede nimeni], in pauza de masa, inainte de culcare). Cand am inceput sa port oje, l-am aplicat la baza unghiei.
     Eh, de cand am inceput sa folosesc aceasta combinatie, nici dizolvantul pentru pasta de unghii nu mi-a mai afectat unghia [folosesc Cien, un produs fara acetona, care se gaseste in Lidl, ieftin, de care sunt foarte multumita, desi miroase la fel de placut ca si dizolvantul cu acetona: o usoara urma de parfum care nu reuseste sa acopere mirosul de diluant pentru vopsele pentru tocarie din lemn; bine, atata vreme cat isi face treaba, nici ca ma mai intereseaza a ce miroase, desi trebuie sa insist putin mai mult decat in cazul unui produs pe baza de acetona. Acu', si cu botu' uns, si cu slanina-n pod... e prea mult, nu? A propos de miroase si mirosuri si fite proaste: stiti bancul cu ala care manca cacat cu ceapa? Eh, e cam asa: era un tip care mergea zi de zi la acelasi restaurant, si, zi de zi, comanda acelasi fel: cacat cu ceapa. Il cunosteau ospatarii atat de bine, incat nici nu-l mai intrebau ce vrea, ii puneau troaca in fata, ala halea, era multumit, achita si pleca. Pana intr-o zi, cand venind ospatarul catre el, tipul l-a anuntat ca in ziua cu pricina nu mai doreste acelasi fel. Ce doriti, il intreaba ospatarul, iar individul raspunde senin: astazi nu vreau ceapa: am intalnire...]. Intotdeauna, inainte de a-mi picta unghiile folosesc o solutie degresanta [cum este dizolvantul pentru oja], cu care degresez unghia [pentru o aderenta mai buna], ceea ce, la un moment dat, afecteaza si unghia [degresarea excesiva duce la sensibilizarea/ deshidratarea/ descuamarea unghiei].
     Am observat ca Nail Food hidrateaza si cuticula [si efectul se mentine si dupa ce imi spal mainile, indiferent ca-i cu sapunul meu soft d-acas', ori ca-i cu sapunul ieftin de la job, sau cu solutia cu care spal mormanele de vase din ograda proprie], asa ca ma gandesc sa renunt la Mira (dupa ce termin flaconul asta, care, vad ca se tine bine), si, pentru ca m-a fermecat Farmec atat de tare cu Peelingul, as incerca si noua lotiune cu B5 (cea veche nu a fost grozava pentru mine, desi intarea unghiile, acestea deveneau casante si se exfoliau, cred ca se deshidratau ingrozitor, care fosta lotiune, a devenit acum base coat [inainte era o lotiune care se aplica pe unghii si care se zvanta])...
PS: Nu-mi mai ilustrez postarea cu poze, gasiti suficiente linkuri si poze pe net.

2 comentarii:

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...