miercuri, 30 octombrie 2013

Daca e sa se strice...

 ... se strică. Așa s-a întâmplat cu frigiderul meu într-o bună zi. L-am ascultat, i-am dat târcoale, l-am butonat, verificat: așa era: s-a oprit motorul și a stat așa preț de câteva ore bune, cât să se dezghețe.
 Ce atâtea frământări? Caut repede pe net și-i găsesc pe unii cu program și duminica [ooo, ce bucurie, zic: ia uite, că se poate, ce minune... la țanc!). Îi sun, fac o programare. Asta se întâmpla duminică, "vizita" doctorului de frigidere fiind programată pentru a doua zi.

      A doua zi, primesc telefonul de la meșter [moama, câtă seriozitate pe ăștia!], care cere detalii despre adresă și-mi comunică ora la care va sosi. Cică după 11.  Parcă să zic că cân' am învățat să citesc pe ceas, nu mi-a zis nimeni că e și ora asta atât de precisă... Zic Ok, e soțu' acas', va așteaptă. Nenea doctoru' zice: da' ce are (frigiderul, nu jumătatea)? Îi zic modelu', vârsta, îi explic că s-a oprit motorul, că e în priză, că l-am verificat cât m-am priceput, că n-a fost pană de curent. Nenea zice: s-ar putea să fie motorul... mai mult ca sigur, și dacă e așa, costă vreo 3 milioane, trei jumate. Pe urmă zice că dacă nu meșterește la el nimic, trebuie să plătim deplasarea: 50 de lei. Mă gândeam că dacă e să fie numai motorul, o facem și p-asta, nu e mult. Acu' îmi dau seama că nu l-am întrebat p-ăla dacă suma asta include și manoperă, dacă nu, cum se tarifează...

***

      Și-l așteaptă, și-l așteaptă, că pe la vreo două îmi dă telefon și zice plin de nervi: sună-i p-ăia și zi-le să nu mai vină, n-am chef să-i mai aștept, am bâzdâci. Io, de colo: da' ce, ai treabă, tre' să pleci? Nu, da' mă irită numa' ideea că trebuia să vină în jur de 11 (pardon, scuzați, nu face nimic: "după 11"), acu' e două și eu mă învârt aiurea prin casă... Hai, zic io, dacă tot ai așteptat atât, las' să vină, măcar să vedem ce are...
      Apare nenea ăsta abia pe la vreo trei și ceva. Ah, să nu uit, se arsese și becul, și i-am zis lu' nenea ăsta la telefon, că dacă tot vine, să aducă și un bec, îl plătim... Cică o să aducă. Așaaa... Vine nenea, se uită la frigider, ne anunță că-i "pă gaz", nu "pă freon". ?! [și freonul ăsta nu e gaz? de ce mă interesează pe mine, mă întrebam eu, da' vom vedea mai târziu de ce trebuie să dobândim și noțiuni de frigotehnie]
     Toate astea noi sunt pe gaz, și-s proaste, nu rezistă mai mult de 5 ani, zice el, și mă anunță că ăsta al meu are motorul bolnav, posibil și termostatul și nu mai știu ce naiba, și dacă e să reparăm, cu totul, ar costa vreo 8 milioane [nici soțul n-a întrebat dacă include și "manoperă"]... Când aude omu' meu, zice pas, da' măcar să schimbe becul. Meșterul n-avea bec... și după cum am bănuit de la început, am plătit "consultația" 50 de lei.
       Povestea asta s-a mai întâmplat și cu mașina de spălat, care nush ce naiba zgomot făcea, arăta și o eroare d-aia cu sclipiri de beculețe, eroare care nu se găsea explicată în manual, chemăm service, relatăm prin telefon modelul, vârsta, ce și cum, și în ce împrejurări, ăia la telefon cică se rezolvă. Au venit, s-au uitat și a venit concluzia: ăăăăăăƒ...hm...ăăăƒ... la modelul ăsta nu putem interveni pentru că ăia care au făcut-o au capsulat xyz [nu mă întrebați ce, că nu mai țin minte]. Eu: deci nu puteți face nimic? Păi... putem să curățăm filtrul... Eu: Păi... nu e nevoie, îl pot curăța și eu, v-am chemat pentru altceva, v-am spus unde-i problema, puteați să-mi spuneți la telefon că n-aveți ce-i face. Se uită pătrat și-mi zice senin că trebuie să plătesc deplasarea, n-are ce face (!!!), dacă n-a reparat nimic asta-i învoiala (idem frigider). Tuta de eu, scot banu', îl dau ăluia, ăla îmi dă chitanța, și eu stau ca toanta... Altă dată să-mi fie învățătură de minte: i-am zis ăluia la telefon ce model e, ce firmă, ce an. Păi, zic și eu [abia acum, pățită și a doua oară], dacă știa că nu se poate interveni, la ce dracu' nu mi-a zis la telefon? Păi, sigur că nu avea de ce să-mi spună că-s cei mai ușori 50 de lei făcuți.
     Acu' cre' că tre' să mă pun cu burta pe carte, să aflu cam care-i cea mai bună tehnologie de fabricație, model șamd de mașină de spălat și frigider, că văd că astea ale mele dacă se strică, mai ieftin ies cumpărând înlocuitor, și n-am primit sfatul ăsta gratis...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...