marți, 25 iulie 2017

Balauri & balarii

     Înainte de-a povesti unele experiențe mai mult sau mai puțin amuzante, însă, mâncătoare de nervi, timp și bani, observ că străduța pe care locuiesc este la fel de demolată cum se găsea și acum patru ani. Vorba vine, nu-i "la fel": în timp, craterele și crevasele au avansat, aici chiar se văd semne de progres, în vreme ce străduța ce duce spre marketul local a fost reparată, e netedă ca-n palmă, iar părculețul dintre blocuri & locul de joacă pentru copii a fost amenajat și reamenajat de vreo două ori în răstimpul ăsta. Ce contează că din zona în care locuim nu există un drum direct către școală, decât fie pe bulevard și apoi printre blocuri, pe străduțe pline de hârtoape, fie scurtăturile: potecuțe improvizate printre ghene de gunoi, slalom printre mașini parcate aiurea, marș forțat în șir indian pe trotuarele foarte înguste și ocupate tot de mașini... Aproape tot drumul către școală mergem pe carosabil, înjurând șoferii care au ales fix acel drum și nu altul, ei înjurându-ne pe noi pentru că mergem ca oile în turmă.


     Ai zice că în părculeț se joacă numa' copiii lui Thor, Hulk & Iron Man de-a fost nevoie să foreze ăștia în pământ și să înlocuiască sistemul de irigații. Aș putea să jur ca eu n-am văzut vreo dezlănțuire de forțe în parc, ori progeniturile lui Thor jucând un tenis de picior cu borduri, ori pe fiică-sa smulgând un petic de alee să-și facă preșuleț și să se joace cu păpușele de ață la umbra nucului bătrân, cum făceau unii dintre cei ce cred că au avut o copilărie [mai] adevărată decât... Atât, căci dăm în alte alea!
 
     La fel, aș putea să jur că acum două luni aleile erau intacte, da' cine știe, poate fix în seara în care n-am ieșit noi la joacă o fi făcut golanul ăla de Ghost Rider p-acolo drifturi, sau cine știe, poate chiar în mijlocul parcului o fi aterizat vreun OZN, ori, mai rău, dragonii lu' Daenerys s-au jucat p-acolo nesupravegheați și-au pârjolit tot parcul. Bine, fie, ce, nu e și ei copii? Eh, așa da, se justifică... Și chiar nefiind așa cum am povestit eu, cât să suporți același peisaj, aceleași alei, aceleași borduri și bănci, și copaci, și...
*
     Acu' aud că se dau vouchere pentru biciclete. Aici se poate vedea regulamentul de înscriere și alte informații (link către PMB). Păi și nu e bună o bicicletă la casa omului? Este, cum să nu fie, e bună... Să iau o bicicletă care să stea alături de cele trei tigăi cumpărate la deschiderea magazinului XYZ, când s-a lăsat cu caft, bormașina cumpărată de dincolo, unde, tot așa, m-am luptat vitejește cu hoardele de năvălitori să apuc și eu măcar una (n-o folosesc, dar era ieftină, și între noi fie vorba, n-am luat doar una, am luat  cinci, că-mi mai rămăseseră niște bani), mai am și niște corturi de campanie, le-am luat și p-alea că erau la reducere. Nu, nu, drumeții nu fac, da' las' să fie acolo, că nu se știe când și la ce mi-or servi, dar chiar erau ieftine și era păcat să nu iau.
 Ideea e bună, sau cel puțin motivația, însă asta-i prioritatea? Puțin praf în ochi, o spoială de bune intenții fără un impact real asupra poluării din oraș. Și, între timp, avem nevoie de voluntari să curățăm cutare parc, să deszăpezim străzile, să... să.
 
     Există ADP, servicii de salubritate plătite de către primării, pușca mea, tot eu, din timpul meu, să ies și să dau la lopată, să adun gunoaiele altora, iar ăștia schimbă bordurile dintr-un parc a doua oară în trei ani?!   
*
     Și acu' să vedem cum stăm cu taxele la un salariu net de 1400 lei. Brutul este 1946 lei. 


Angajat Lei
Asig. sociale (CAS) - 10,5% 204
Asig. sociale de sănătate (CASS) - 5,5% 107
Fondul de şomaj (CFS) - 0,5% 10
Deducere personală (DP) 220
Impozitul pe venit (IV) - 16% 225
Angajator Lei
Asig. sociale (CAS) - 15,8% 307
Asig. sociale de sănătate (CASS) - 5,2% 101
Fondul de şomaj (CFS) - 0,5% 10
Concedii şi indemnizaţii (CCI) - 0,85% 17
Creanţe salariale (FGPCS) - 0,25% 5
Fondul de risc şi accidente (AMPB) - 0,15% 3
Total taxe Lei
Angajat 546
Angajator 443
Total angajat + angajator 989


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...