duminică, 12 iunie 2011

Anunţuri de recrutare

 
     Cât de greu le-o fi să verifice anunţurile? Sau e legal să recrutezi curve, deşi prostituţia este ilegală? Acesta este unul dintre anunţurile la care nu-ţi trebuie mult creier ca să-ţi dai seama despre ce este vorba, dar sunt şi altele, mai elaborate, postate tot de peşti… Mulţi candidaţi nici nu se uită bine pe anunţul la care fac click pe “aplică” (Nu suport exprimarea asta: aplică pentru un job. Aplică ce? Regula de trei simplă, două după ceafă? Candidează, înscrie-te, depune CV, orice, numa’ nu cretinismul ăsta…). Ce dracu’ faci când te duci la interviu şi găseşti dracu’ ştie ce cocioabă de pe Plevnei, sau te trezeşti pe cine stie ce coclau de la marginea geografiei, înconjurată de peşti?

     Înainte de-a vă trimite CV-ul care conţine toate datele voastre personale, verificaţi dacă firma/ compania care scoate postul la concurs există cu adevărat. Posibilităţile de-a face aceste verificări sunt la îndemâna oricui: dacă nu vă descurcaţi cu Registrul Comerţului, există listele de firme cu nişte baze de date impresionante şi acces gratuit între nişte limite, dar suficient cât să aflaţi dacă firma cutare există, şamd. Nu mergeţi câine surd la vânătoare, nu se ştie peste ce daţi!

     Asta fuse una. A doua: vi se pare corect să trimiteţi cv-ul (toate datele voastre personale: adresă, telefon, mail, stare civilă, copii etc, etc), eventual cu foto, unui angajator “confidenţial”, fără date de contact, fără adresă, aşa, pe încredere?

4 comentarii:

  1. cate astfel de anunturi n-am citit si eu...
    si totusi vad ca au aplicat deja 111 persoane :|
    anunturile cu angajatorul confidential nici macar nu le deschid sa citesc descrierea postului si cerintele. nu mi se pare normal sa fie confidential. e secret de stat denumirea companiei?

    RăspundețiȘtergere
  2. La mai mult de jumatate din interviurile la care am participat am fost intrebata daca sunt casatorita. Asta-iarna un angajator m-a intrebat de ce nu sunt, si mai departe "da' ce n-au avut?". Am ramas masca....nu stiu ce n-au avut, dar cu siguranta motivele n-ar trebui sa faca obiectul interesului "sefului".
    Imi amintesc ca tot pentru un post de secretara m-a sunat acum ceva timp un tip la vreo 35 ani sa zic, dupa voce. Am intrebat la ce ora sa ma prezint la interviu si unde. Mi-a spus o locatie oarecum aproape de locuinta mea (replica a fost "in blocul din spatele Billa), apoi mi-a zis ca el trebuie sa ajunga la o intalnire si ca la intoarcere ar putea trece sa ma ia. Am crezut ca nu aud bine....i-am raspuns ca prefer sa vin la firma, cu propria-mi masina, si sa-mi spuna exact adresa. A insistat ca nu e nevoie, ca tot e el cu masina, asa ca i-am inchis telefonul. Si multe alte intamplari de genul.
    Mai rau e ca uneori tata crezand ca ma ajuta imi bifeaza pe ziar anununturile ce le considera el ok, si-apoi incepe sa ma intrebe de ce nu sun la ele, de ce nu ma duc cu CV. Mi-e rusine sa-i tot explic ce zace in spatele lor, i-am spus de 100000 ori ca videochat e prostitutie mascata si el tot le bifeaza. "Uite, scrie cunostinte pc si engleza". :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Aveam si eu cont pe ejobs si bestjobs cand am pus un anunt de angajare pentru postul de manichiurista. Administratorii erau asa de seriosi ca imi trimiteau CV-uri inclusiv de la secretare, bucatarese, croitorese si chiar soferi...
    In legatura cu anuntul de mai sus e clar ca acolo se pot recruta viitoarele "secretare", "asistente" sau ce fantezii mai au pestii.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ramona - eu m-am invatat minte, si primul lucru pe care-l fac atunci cand primesc telefonul, este sa cer toate datele, apoi fac munca de "detectiv". Se bate atata moneda pe neseriozitatea angajatilor (si sunt multi neseriosi samd), dar nici cu unii angajatori nu mi-e rusine... Iar cu explozia asta de firmulite cu sediile prin cosmelii bagate prin cine stie ce fund de curte, chiar ca ti-e si frica sa te duci sa vezi despre ce-i vorba.

    @Ema - cand am facut recrutari am folosit numai ejobs si mi-au scos peri albi ca au primit OP-ul, ca nu l-au primit, au suspendat anuntul de vreo trei ori desi era platit... asta dupa ce iti cer nu stiu cate mailuri de confirmare, reconfirmare, bla, bla, incat tot cu telefon am rezolvat problemele. Si din greseala mailurile mele ajunsesera in cos. Bine, si sa nu mai spun de candidatii care nu se uita la cerintele postului (pregatire etc), si trimit CV-uri numa' asa, ca sa le trimita undeva, de-ti incarca inboxul la refuz. Iar acum, cu toate filtrele setate de mine pentru joburi primesc orice, numai ce ma intereseaza nu :))
    Si porcaria mare este cu conturile alea agratuite, pentru ca nu verifica nici dracu' anunturile, si sunt o multime care plaseaza anunturi fictive doar ca sa adune o baza de date cu CV-uri, date de contact si naiba stie cine si in ce scop foloseste datele acelea.

    RăspundețiȘtergere

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...